Generalforsamling: Ny bestyrelse valgt

Generalforsamling 2016

D. 19/2 afholdte Konservative Studenter i Århus generalforsamling i universitetets vandrehal.

Generalforsamlingen var meget velbesøgt og ledtes kyndigt af dirigent, Asbjørn Kjær Schou.

Den siddende og på generalforsamlingen afgående formand, Anders Staunsbjerg Brogner, aflagde en beretning om årets begivenheder. Han kunne bl.a. berette om det fælles studenterpolitiske initiativ, som sammen med rektoratet er blevet taget for at oprette et studenterpolitisk forum, hvor der for fremtiden skal være møder med få måneders mellemrum. På disse møder vil universitetsledelsen briefe de studenterpolitiske foreninger, ligesom foreningerne bliver bedt møde frem med et relevant emne, som tages op til debat.

Formanden kunne endvidere berette om de forskellige fester, foreningen har holdt gennem året, om Critiques Årskonference samt om den løbende foredragsrække, KS driver med Critique hvert semester.

Der var lagt op til en lidt anderledes oplevelse, eftersom der var lagt op til kampvalg om formandsposten. Henholdvis Elisabeth Skautrup og næstformand Henrik Dahlin kandiderede til posten. Kandidaterne fik hver især lov til at fremlægge deres visioner og præsentere sig selv efter tur. Derpå fulgte en del spørgsmål fra salen, der bl.a gik på, hvorfor kandidaterne vurderede, at de selv var bedst egnede til posten.

Da stemmerne var talt op, blev det bekendtgjort, at Henrik Dahlin havde vundet med 17 stemmer over Elisabeth Skautrups 13 stemmer. Ovenpå de resultat, gik forsamlingen over til at udpege de bestyrelsesmedlemmer, som skulle tegne foreningen for det kommende år.

Efter nogen besvær kom den nyvalgte formand frem til de mennesker, som kandiderede. BA. mag Line Loft Pedersen, stud.theol Mikael Brorson, stud.oecon Lars Bloch, stud.scient.pol Stefan Wolf Clausen samt stud.mag Elisabeth Skautrup. De valgtes alle sammen, ligesom stud.jur Christian Krap Jespersen, der under udvælgelsen, også stillede sit kandidatur til rådighed, valgtes. Hermed nåede bestyrelsen op på seks medlemmer + det fødte medlem af bestyrelsen, som udgøres af Foreningen for Borgerlige Juristers formand, Sara Pommerencke, der valgtes i den generalforsamling, der fulgte umiddelbart efter KS’.

Til bestyrelsessuppleant valgtes Jacob Aarslev

Den nyvalgte bestyrelse konstituerede sig umiddelbart efter mødets afrundning – en afrundning, der også indebar en del valghandlinger over hvem, der skulle være foreningens revisorsuppleanter. Til revisorer genvalgtes Christian Egander Skov og Andreas Engel Krag.

Til allersidst tog den netop afgåede formand, Anders Brogner, ordet, hvormed han takkede for tiden som formand. Efterfølgende var det mangeårigt bestyrelsesmedlem og tidl. formand, Hans Henrik Juhl, der mellem flere små meddelelser, også ville takke for mange år i KS’ bestyrelse. Sidst tog den nyvalgte formand ordet og takkede for valget, hvorpå alle blev bedt rejse sig til afsyngning af “Kong Christian stod ved højen Mast”

Til mødet blev der i vanlig stil serveret pizza, øl og sodavand til alle de fremmødte kontingentbetalende medlemmer.aarhus-universitet-jwe

2 comments to Generalforsamling: Ny bestyrelse valgt

• Hvordan kan Koncervativ ungdom vedblive at se på hvorledes man fra divse vestlig stater misbruger udviklingshjælpen der bliver brugt i Afrika. Meningen må da være at Afrika som prioritet 1 skal kunne føde sig selv ? og når de endnu ikke har lært det så er der ikke store muligheder for at de sådan lige med det første får udviklet noget der gir arbejdspladser og indkomstskatter til deres natione.
    ” HISTORIEN FORTÆLLER OS DA AT DET VAR LANDBRUGSERHVERVET DER VAR LOKOMUTIVET FOR ALLE VESTLIGE NATIONER ?”
    ( Landbrug er alle nationers Moder)

Afrika kommer aldrig igang hvis vi ikke forstår det, og hvis vi forsætter med at klientgøre disse nationers befolkninger med at vi sender vores brugte lavteknologiske produkter derned… såsom BILER…TØJ…Brugte Skolemøbler og meget andet…. som de godt selv kan fremstille…. men vores forsendelser gør jo at det er nemmere at sidde i skyggen og modtage, end at de selv fremstiller det. Men VI forhindrer dem i at de selv får igangsat peoduktionsfirmaer ?

• Kim Risbjerg Madsen

Det her er ikke Konservativ Ungdom, men Konservative Studenter.
    Men Konservativ Ungdom går faktisk ind for at afskaffe u-landsbistanden og har gjort det i mange år.
    Konservative Studenter beskæftiger sig kun med studenterpolitik, hvorfor vi ikke har nogen officiel holdning til u-landsbistanden. Dog er en klar majoritet af medlemmer imod u-landsstøtten. Så du kan være helt rolig.