KSL indbyder til konference under temaet ”Taxametersystem – hvilket alternativ”

311224_381124615297832_433781535_nKære konservative studerende. Fagligheden på de danske universiteter er under pres, seneste eksemplificeret ved en historiestuderende, som uden nogen form for seriøs forberedelse, alligevel formåede at bestå en eksamen til karakteren 4. Den nu afgåede professor ved Århus Universitet, Linda Koldau, har tillige peget på et universitetssystem som dyrker middelmådighed. Der kan peges på flere årsager til denne udvikling, og en ofte udskældt faktor, er taxametersystemet. Systemet skaber nogle meget uheldige incitamenter for de danske uddannelsesinstitutioner  – men hvilket alternativt er der til denne model? Dette spørgsmål ønsker KSL at sætte fokus på, og indbyder derfor medlemmerne af lokalforeningerne til konference. Formålet med konferencen er at debattere taxametersystemet, og samtidig forsøge at udvikle et konkret politisk udspil til et reelt alternativ, som ikke rummer de samme uhensigtsmæssige konsekvenser for fagligheden på universiteterne.

KONFERENCEN FINDER STED I ÅRHUS, LØRDAG D. 14. SEPTEMBER FRA KL. 12:30 – 18:00

Sæt allerede nu kryds i kalenderen til en spændende dag med debat om fremtidens universitet. Der vil være eksterne fakta-oplæg, input til debat, samt en workshop hvor deltagerne får mulighed for at diskutere alternativer til taxametermodellen. Primo august følger et detaljeret program for dagen, samt nærmere information om tilmelding, lokation, m.v.. Programmet kommer blandt andet til at indeholde følgende hovedelementer:

– Fakta oplæg om taxametersystemet.

– Input for/imod den nuværende taxametermodel.

– Workshop og plenumdebat.

Med håbet om at se en masse konservative studerende til en spændende dag i Århus, ønskes I alle en god sommer.

De venligste hilsner Forretningsudvalget – Konservative Studerendes Landsorganisation

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>